Ample Train 2003 - Kereszt-kiszolgálási gyakorlat, Kecskemét 2003. 05. 26-30.
"Külön öröm számunkra, hogy Kecskeméten került megrendezésre az Ample Train 2003 elnevezésű hadgyakorlat. A jelentkező országok közül azért esett Magyarországra a választás, mert magyar kollegáink megfelelő felkészültséggel és háttérrel rendelkeznek a gyakorlat sikeres végrehajtásához" - kezdte sajtótájékoztatóját Wolgang F. Döring vezérőrnagy a NATO Légierő Déli Parancsnokság logisztikai főnök-helyettese. Ezt követően Balogh Imre vezérőrnagy a gyakorlattal párhuzamosan zajló győri Légvédelmi Rakétadandár "Lendülő Kard 2003" elnevezésű hadgyakorlatáról elmondta, hogy a kitelepült SA-6-os KUB légvédelmi ütegekre is a Kecskemétről felszálló repülőgépek "mérnek" légi csapásokat.
A kereszt-kiszolgálási gyakorlatsorozat célja, hogy a műszaki személyzetek elsajátítsák az általuk nem üzemeltetett típusok kiszolgálását. A gyakorlatot megelőzően a műszakiak elméletben már felkészültek a kiszolgálni kívánt típusból, majd tudásukat a mostani "C" típusú gyakorlaton valós repülési körülmények között is fejleszthették. Gyakorolták az üzemanyag és a szükséges gázok feltöltését, illetve a hajtómű-indítási és leállítási folyamatok kiszolgálását. A gyakorlat hozzájárul az áttelepítendő "földi lépcső" létszámának csökkentéséhez, esetleg teljes mellőzéséhez és elősegíti a tagállamok közötti integrációs folyamatot is.
A gyakorlatsorozat szükségességét a Kecskemétre érkező repülőgéptípusok színes választékánál semmi sem bizonyíthatja jobban. Svéd Gripenek és francia Mirage 2000-esek már több alkalommal is jártak Kecskeméten, de a Királyi Haditengerészet három Harrier FA.2-ese most először érkezett hazánkba. Belgium két korai F-16A-val és egy F-16B-vel vett részt, míg a Falconok modernebb változata, egy-egy F-16C és D, Görögországból érkezett a hadgyakorlatra. A törökök két F-4E-vel, a német légierő pedig két-két Tornado ECR-rel és F-4F-fel érkezett, de többen szereztek jogosítást MiG-29-esre is.
Május 28-án, a gyakorlat harmadik napján az egyik német Phantom pilótája felszállás után füstöt észlelt a kabinban. Mivel a póttartályokban nagy mennyiségű üzemanyag volt, azokat a repülőtér közel-körzetében, lakott területektől távol leoldotta, majd ezután biztonságosan leszállt. Május 29-én pedig a négy nagyjavított An-26-os tette tiszteletét Kecskeméten. Az ancsák szoros kötelékben repülték körbe az országot, miközben kétszer is áthúztak a repülőtér betonja felett.
A hadgyakorlaton résztvevő repülőgépek listája
"Ample Train 2003"
A résztvevő gépek listája
MiG-29 (9.12B) |
04 |
Magyar Légierő / 59. HRE |
MiG-29 (9.12B) |
09 |
Magyar Légierő / 59. HRE |
MiG-29 (9.12B) |
16 |
Magyar Légierő / 59. HRE |
MiG-29UB |
26 |
Magyar Légierő / 59. HRE |
MiG-29UB |
27 |
Magyar Légierő / 59. HRE |
Tornado ECR |
46+41 |
Luftwaffe / JBG 32 |
Tornado ECR |
46+47 |
Luftwaffe / JBG 32 |
F-4F |
38+03 |
Luftwaffe / Fluglehrzentrum |
F-4F |
38+50 |
Luftwaffe / Fluglehrzentrum |
F-4E |
67-0395 |
Török Légierő |
F-4E |
68-0482 |
Török Légierő |
Mirage 2000D |
3-XA / 617 |
Francia Légierő |
Mirage 2000D |
3-XZ / 685 |
Francia Légierő |
Harrier FA.2 |
ZE696 / 715 |
RAF / Royal Navy |
Harrier FA.2 |
ZA175 / 717 |
RAF / Royal Navy |
Harrier FA.2 |
ZH800 / 719 |
RAF / Royal Navy |
F-16C-30 |
136 / 88-0136 |
Görög Légierő |
F-16D-30 |
146 / 88-0146 |
Görög Légierő |
F-16A |
FA-125 |
Belga Légierő |
F-16A |
FA-127 |
Belga Légierő |
F-16B |
FB-05 |
Belga Légierő |
JAS-39A |
39173 |
Svéd Légierő |
JAS-39A |
39179 |
Svéd Légierő |
JAS-39A |
39183 |
Svéd Légierő |
JAS-39A |
39191 |
Svéd Légierő |
Legyél Te az első hozzászóló!