Brno 2003
Habár a 2002-es brnói repülőnap bennem nem sok maradandó szép emléket hagyott maga után, mégis nagy lelkesedéssel indultam útnak - reménykedve az ígért Orosz Vitézek kötelék repülésében is. A hivatalos esemény előtti napot már a repülőtér mellett töltöttük - a pályatengelytől nem messze, a kerítésen kívül a leszálló gépeket vártuk - nagyon kellemes napsütéses időben. Nap végén vadkempingezést hajtottunk végre, szintén a leszállóirány közvetlen közelében egy kis erdőszélen. Mivel a reptér egyébként - ha nem is túl nagy - polgári forgalmat bonyolít, így éjjel sem kellett repülőgépek nélkül maradnunk: többször is kiugrottunk a sátorból egy-egy érkező gép hangjára.
Ugyan szombaton a szervezők még megerősítették, hogy a Russzkie Vityazi kötelék már a levegőben van és hamarosan megérkeznek, végül az orosz, Szu-27-esekkel repülő csoport bemutatója elmaradt. A reptér elhelyezkedése miatt sajnos a közönség számára szinte egész nap ellenfényes a kordontól elég távol elhelyezkedő pálya felett előadott program. Kénytelenek voltunk tehát a pálya túloldaláról, a reptér kerítése mellől fotózni - ide azonban nem egyszerű eljutni, mivel ezek az utak reggeltől le voltak zárva, így legcélszerűbb még hajnalban elfoglalni a pozíciót.
A statikus soron kellemes meglepetés volt a Jugoszláv Légierő két gépe, egy An-26-os és egy Orao, a többi a környékbeli repülőnapokon megszokott típusokból tevődött össze - talán még a kétüléses Harrier jelentett sokak számára újdonságot. A repülőprogram kiemelkedő szerepelője volt a díszfestésű kanadai Hornet, valamint a Luftwaffe két Tornadója, melyek légiutántöltést mutattak be.
A környéken egyébként több, a repülés iránt érdeklődők számára izgalmas helyszín is található. Brno egy másik repterén (Slatina), aminek helyén ottjártunkkor látszólag valamiféle új szupermarket épült, két MiG-21-es, egy L-29-es és egy Szu-25-ös álldogált kissé eldugva. Brnotól északkeletre találhatjuk a kitűnő vyskovi múzeumot, amiről külön cikkben írtunk. Szintén elérhető távolságban van a prerovi légitámaszpont, ahol jelenleg már csak helikopterek repülnek, viszont a pálya bázisról kinyúló végét polgári gépek használják, illetve itt várják sorsukat a kivont cseh Szu-22-esek és Szu-25-ösök, néhány Delfin társaságában.
Brno 2003 - a résztvevők listája
Statikus sor: | |
FA135 | F-16AM |
188906 | CF-188B |
144614 | CC-144B |
57/2-ET, 73/2-ES | Mirage 2000-5F |
650/3-IA | Mirage 2000D |
37+96 | F-4F |
44+16 | Tornado IDS |
46+20 | Tornado IDS |
701 | Mi-17 |
U-04 | Fokker 60UTA |
71371 | An-26 |
25531 | NJ-22 |
L6-03 | PC-6B |
ZG512/83 | Harrier GR7 |
ZH662/110 | Harrier T10 |
XX191/CC | Hawk T1A |
XX325/CT | Hawk T1 |
81-0985/SP | A-10A |
81-0992/SP | A-10A |
84-0082 | C-21A |
60-0313/D | KC-135R |
97-0218/LN | F-15E |
97-0220/LN | F-15E |
91-0336/SP | F-16CJ |
91-0352/SP | F-16CJ |
2433 | L-39ZA |
6032 | L-159A |
7355 | Mi-24V |
0551 | Zlin 142C |
LY-AVS | Yak-52 |
D-CLUB | Lj-45 |
S5-BAF | L-410UVP-4E |
Zóna és repült gépek: | |
AT20, AT24 | Alpha Jet E |
FA126 | F-16AM |
188720 | CF-188 |
20/5-OF | Mirage 2000C |
508/5-OT | Mirage 2000B |
38+50 | F-4F |
44+31 | Tornado IDS |
45+30 | Tornado IDS |
45+54 | Tornado IDS |
70+48 | UH-1D |
719 | Mi-24V1 |
J-016 | F-16AM |
J-063 | F-16AM |
1310 | An-26 |
L9-62 | PC-9M |
23638 | G4 Super Galeb |
XX313/CE | Hawk T1W |
XX766/PE | Jaguar GR3 |
6073 | L-159A |
7353 | Mi-24V |
0719 | W-3A |
0559 | Zlin 142C |
B-5278 | Bo105CBS |
LY-AVS | Jak-52 |
OK-GUP | DH-82A |
YU-YAG | G-2 Galeb |
Frecce Tricolori 10 x MB-339PAN | |
Team Iskry 7 x TS-11 |
Legyél Te az első hozzászóló!