wings.hu repülőnapok, gyakorlatok 2001

Brno 2001

Kárpáti Endre

Napsütéses, de erősen szeles tavaszi napon került megrendezésre a 2001. évi brünni repülőnap. A nagyságrendjében a mi szentkirályszabadjai eseményünknek megfelelő repnapon apró, de jól fotózható statikus sort alakítottak ki. A cseh légierő csaknem minden jelenleg rendszerben tartott típusa látható volt, köztük az L-159 első szériapéldánya, vagy egy tigrisfestésű L-29 Delfin. A kiállított nagyon jó állapotú MiG-21MF-en látható volt pár számunkra ismeretlen antenna. A nap végén meg tudtuk nézni a W-3 helikopter nagyon korszerű, hat MFD-vel kialakított műszerfalát is.

A nemzetközi jelleget egy-egy német Tornado, Phantom és Transall adta meg az eseménynek, illetve a délelőtti órákban megérkező teljes osztrák közepes szállító park, az egyetlen líznigelt CN-235 formájában.

A repülőprogram három L-159 kétszeri áthúzásával indult, majd ezt követték a változatos katonai és civil bemutatók. Ki kell emelni a Mi-24V, ellenfényben igen látványosra sikerült füstölős bemutatóját, vagy a négy Z-50-essel repülő SkyBox kötelék műsorát. A német Tornado kétszer is repült a nap folyamán, de a Phantom a navigátor megbetegedése miatt nem tudott a levegőbe emelkedni. Sajnos, a tervezett programmal ellentétben csak a statikon szerepelt az egy éven belül kivonásra kerülő Szu-22M-4.

Az erős oldalszél különösen a kis gépek pilótáinak dolgát nehezítette meg. Ennek ellenére a nap vitathatatlan fénypontja egészen könnyű repülőkhöz kapcsolódik - ugyan a szlovák Očovski Báčovia vitorlázó-műrepülőkötelék nem tudta végigrepülni a jóidős programját, a füstölőkkel végrehajtott műsor osztatlan elismerést váltott ki az egyébként nem túl sok nézőből.

Kapcsolódó cikkek

Legyél Te az első hozzászóló!